Algemene absintdiscussie

absinthe in groenland

anrepta (06/25/06 om 13:37:49):

Hello iedereen,

Ik ga zeer binnekort naar groenland en ik vroeg me af of ik een kleine hoeveelheid absinthe mee kon nemen voor persoonlijk gebruik. Het probleem is eigenlijk dat ik niet goed weet welke wetgeving er van toepassing is in groenland. Groenland is namelijk een deel van denemarken, maar omdat groenland het walvisvaren niet wil opgeven is dit deel van denemarken geen Europese Unie (meer).
Heeft iemand een idee of er een wet bestaat in Groenland die me expliciet het bezit van absinthe verbied?

 

F@TM@N (06/25/06 om 13:52:56):

Volgens mij geen enkel probleem om absint voor eigen gebruik mee te nemen.

Welke ben je van plan mee te nemen...? ? ?

 

anrepta (06/25/06 om 20:39:55):

Een Nouvelle Orleans of een Verte Suisse, ik weet het nog niet zeker.
Bij een dergelijk overweldigend landschap kan ik het me namelijk niet permitteren om een slechte absint te kiezen.

 

Helfrich (06/25/06 om 23:19:50):

Welkom anrepta. Geen idee hoe dat met Groenland zit, maar hoe kom je zo bij de Jades terecht?

 

anrepta (06/26/06 om 20:50:38):

tja dat zijn de enige twee die ik momenteel in huis heb.
waarom dan juist die? wel, over de tsjechische absinten heb ik al verschillende horrorverhalen gehoord. al weet ik niet of deze gegrond zijn, gezien ik ze nog nooit geprobeerd heb.
verder heb ik eens twee absinten besteld in de absinthbar in antwerpen, een absinthium en een denoix. van de eerste vond ik dat hij naar ouzo smaakte, met dat verschil dat ouzo stukken goedkoper is. de andere vond ik eigenlijk ook niet echt bijzonder.
maar ik had het gevoel dat er meer was als dat en begon op internet te zoeken, oa op deze site.
zodoende besloot ik dus maar direct voor zekerheid te kiezen, ipv nog maar eens het gevoel te hebben dat ik mijn geld beter elders gespendeerd had.
vandaar dus  ;)

 

sixela (06/27/06 om 00:29:24):

anrepta schreef:

verder heb ik eens twee absinten besteld in de absinthbar in antwerpen, een absinthium en een denoix.


Die bar moet ofwel binnen afzienbare tijd een betere selectie krijgen, ofwel door mensen geleid worden die beter zouden moeten weten.

Ik had ze een emailtje gestuurd - en heb *vijf* maand later een berichtje teruggekregen. Ik heb weer geantwoord...

 

anrepta (06/30/06 om 20:32:37):

Volgens mijn zus hebben ze daar nochthans de beste chocomelk van heel antwerpen ;-)
Misschien dat ik dat daar eens moet proberen...

 

Algemene absintdiscussie